Alla inlägg under januari 2010

Av Nina Hellberg - 29 januari 2010 12:31

Sorgligt med sant....Violet började löpa idag, hon lurade oss och jag står här med hakan nere på tånaglarna! Men det är bara att försöka igen.


Min son fyller 6år idag, hurra,hurra,hurra , hurra!


Han ska få ha badkalas nästa helg så det är bara släkten som kommer för att fira honom denna helg!

  


Här har ni Violet som sover sin eftermiddagslur! Visst har hon härliga fläckar på sin rygg?? I LOVE IT!!

Av Nina Hellberg - 28 januari 2010 10:03

 Snön har virvlat ner i från skyn i hela 2 dygn nu och det känns som om vi bor i Nordpolen eller nåt! Visst är det mysigt men för sjutton, nån hejd måste det ju vara! Både fotgängare och bilister  tar sig ju inte fram på vägarna, de skulle ha införskaffat snökedjor till bilarna och snöskor till fotfolket när de varnade i media för detta vita som skulle komma i massor och med hjälp av vinden. Nu vill jag inte vara insnöad längre, jag vill ha VÅR!


Ellie har hjälpt mig att sortera ut urvuxna kläder i barnens garderober och OJ va tomt det blev där efteråt! Vi måste shoppa lös nån dag framöver. Hon for och sprang över klädhögarna så de bara rasade och kläderna var huller om buller, de som jag så fint hade vikt ihop så jag gav upp till slut! Hon fick som hon ville- massor av klädhögar att gömma sig i busfröet mitt! 


Bell och Noelle sover mest hela dagarna,kärlek tar på krafterna och Donna mitt hjärta, har haft det prima även hon, kärleksparet har blivit serverade champagnefrukost samt delikata middagar på "hotellrummet" så det ska nog bära frukt hoppas jag! Jag vill ha CHOKLADbebis!


Violet har fått sin bolåda bäddad och framställd, hon går gärna in där och lägger sig på rygg, myser en stund för att sedan komma och kolla vad vi andra gör. Det ska bli spännande att se om det finns något/några liv där inne! Jag tycker mig ana en liten mage iaf vid palpering, jag vågar inte klämma och känna så mkt men jag har samtidigt svårt att låta bli lillmagen.Jag ska väga henne imorgon igen.


Imorgon är det 6 år sedan jag födde min vackre son, oj vad tiden springer iväg ifrån oss, det gäller att vi tar vara på tiden vi har tillsammans med våra nära och kära och gör något bra utav den, stressa mindre, ta din ovän i handen och förlåt denne, ty imorgon kan det vara försent.........



-


Av Nina Hellberg - 26 januari 2010 09:37

Det är full rulle här hemma på katterna, de löper om vart annat så det är svårt att sova vill jag lova! T.o.m Frallan går och ropar efter killar, lillstollan min!


Ändrade planer, Donna kommer att paras med vår bruna CP, Mick och utfallet kommer att bli CHOKLAD, mmmm älskar choklad  


Idag ska jag ge mig på ett projekt utöver det vanliga, ska försöka sy ett burskynke till en enkelbur. Inte det lättaste då min symaskin brukar ta för vana att bråka med mig!! Det är något fel med den så den är ursäktad, haha!

Bilder kommer senare idag....här får ni ett par nytagna bilder på katterna iaf..

Först ut är lilla Ellie, sen en bild på Chloe..

    

Av Nina Hellberg - 24 januari 2010 15:00

Idag har vi badat katter så det har stått härliga till! Först ut blev Ben, han är så otroligt snäll och lugn..jag har aldrig varit med om maken till supertemperament  Bennyboy är änglalik eller ska man kalla honom för en åsna, haha!

Jag schamponerade honom flera ggr sedan fönade jag honom torr och han njöt av behandlingen! Samma procedur gick Noelle och Elvira i genom! Noelle pep och protesterade till en början men hon fann sig i det till slut! Ellie hjärtat mitt, har ju aldrig duschat tidigare så hon tyckte ju att det var lite läskigt med duschen men det gick över förväntan, fönen brydde hon sig inte alls om!

Efter maten ska jag ta och tvaga Chloe och Frallan  

Testade Gromers Goop på Ben`s fettsvans och tycker inte att det gav ett så mkt bättre resultat än de tidigare produkterna som jag provat men ..men......!


Mathias förbarmade sig över barnens önskemål idag om att åka och bada med Thildes klass, de har hyrt Alnöbadet och har familjebad för hela klassens familjer.

Ett roligt inslag för bättre sammanhållning! Jag avstår dock, det är bättre att jag får katterna rena och det tar ju sin tid!


Imorgon kommer ju tidningen hit för det planerade repotaget om vår otroligt populära ras, det ska bli kul!Hoppas katterna visar sina bästa sidor nu då och inte bara ligger och jäser i soffan, haha!


Nej gott folk, nu har jag inte tid att sitta här längre, matlagning väntar!

Av Nina Hellberg - 22 januari 2010 09:40

Vi tog sovmorgon idag, min son och jag  men det var en viss fröken vid namnet Elvira som ansåg att vi skulle kliva upp och leka, hon bet och anföll mina ben och fötter, haha! Det var bara att kliva upp och möta dagen med ett leende!


Satt igårkväll(läs inatt) och kikade på kommande utställningar och fann flera intressanta nu i vår  Umeå,Ö-vik,östersund så det ska bli roligt och spännande. Frågan är ju bara vilka som är i utställningsskick då, de kommer ju att tappa vinterpälsen och 3 st är ju parade nu och kommer att ha bebbar!

Det får bli ungdomarna som får åka på skönhetstävling! Jag har ju iaf 3 st kandidater som jag kan ställa!


En kille ringde mig ifrån Sundsvalls tidning, vi ska  göra ett repotage och de ska intervjua mig om Sveriges populäraste ras RAGDOLL, kul va? Mina katter ska bli "kändisar" och få vara med i tidningen  . Fast egentligen så är jag blyg av mig och har egentligen inte lust alls men vad gör man inte för sina älsklingar!


Violet är inte alls rund om magen, hmm, undrar om det finns några bebisar där inne? En kanske två stycken eller så är hon skendräktig helt enkelt och lurar oss   men vi hoppas på det bästa!


Bell och Noelle är iaf parade med Mick och jag ber till fruktsamhetsgudarna att iaf Noelle är dräktig......jag vill så hemskt gärna spara en liten "skrotunge"efter henne för hon har DET den katten! Hälsa,temperament och en underbar look, i love her!!

Av Nina Hellberg - 19 januari 2010 15:35

Jag har velat hit och dit ang valet av hane till noelle   men du blir det Mick hon får dejta  utfallet kommer att bli dunderfina bruna mittedbebbar   så nu vet ni det! Om parningen lyckas så föds kattungarna v. 12. Hoppas verkligen att det lyckas så jag förhoppningsvis kan spara en snygg hane där att jobba vidare med!


Av Nina Hellberg - 18 januari 2010 23:35

 Alla honor här hemma har fått fnatt, det är inte mars ännu och de är som tokiga här hemma =/ Löper och vrålar, dag som natt,detta är en baksida hos uppfödare som är en stor plåga för alla som bor under samma tak vill jag lova!  

Noelle löper väldigt sällan så henne måste jag försöka få dräktig NU, hon blir ju 3 år detta år så nu är det väl dax för henne att få smått! Hon ska få dejta Bennyboy och OM det blir kattungar så kommer dessa bli stora ragdolls kan jag lova =) Superkissar, så jag hoppas och ber till fruktsamhetsgudarna att hon blir dräktig denna gång annars lutar det åt att hon får bli kastrat och det är ju så synd för hon är så bra i typen!! Men vi försöker iaf....  

Av Nina Hellberg - 18 januari 2010 20:41

Idag slutade jag mitt jobb 09.00 och gick hem för att sova några timmar, vilket jag tycker är svårt när det är ljust ute. Ofta får jag en olustkänsla när jag sover på dagen(fast man jobbat natt) det känns som om man är slö och lat, onyttig helt enkelt så nattarbete är egentligen inget för mig!


Man och barn strömmade in på em, mat lagades och läxor lästes. Sen beslöt vi oss för att gå iväg till ishockeyplan för att prova våra kunskaper på isen!

Det gick relativt bra för barnen, de var som bambi på hal is till en början men det gick bättre och bättre,mina skridskor var på tok för små   så jag fick snällt leka i snövallen bredvid istället. Ingen stjärna på is för min del, haha! Mathias och barnen kom och busade i snön de också efter ett tag och det var en skön förkväll! Lagomt kallt och det snöade mjuka flingor  HÄRLIGT!!


Evolon har ju flyttat han också nu  och jag saknar honom så, det gör även Ellie, hon går och ropar efter honom och letar ....det går ju över det vet jag ju men tänk vad trist det är när de små flyttar ändå!Man kan inte ha kvar alla, så är det ju och ibland funderar jag på att lägga ner uppfödningen pga att det är så svårt att släppa dom. Evolon eller Elvis som han heter nu, får det bra hos Paulina och hennes familj och jag är glad att han hamnade där.....Tack för att ni tar hand om honom! Jag önskar både Elvis och Elliot LYCKA TILL i livet!!


Mick, vår bruna colourpoint hane har varit här på dejt    så nu är förhoppningsvis Bell också dräktig!

    


 Kattungar efter dessa föräldrar kommer att få enormt blå ögon och få ett supertemperament!! Spännande  


Nu ska jag tillbringa resten av kvällen i soffan och vila ögonen på rutan, så ni får ha en mysig kväll ni oxå så kanske vi hörs imorgon!

Ta hand om varandra därute!

Ovido - Quiz & Flashcards