Alla inlägg under november 2010

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonster, Khan, eller Melker som han kommer att få heta i sitt nya hem, han är lugnast av hanarna, men brottas gärna med mina ben på morgonkvisten..hans ögon kan man drunkna i och jag önskar att kramer kunde ha haft samma djupblå ögonfärg....man kan inte få allt  Kiara är en mystjej som spinner bara man tittar på henne, hon är minst men ack så söt! Kina är tuff och framåt,busar gärna med Kizz och de sover som oftast med varandra  Kizz är busig som en kattunge är och han är en finsmakare som gärna tigger åt sig en ost eller skinkbit vid frukostbordet...han kommer att bli en härlig sällskapskisse! Bilderna är usla, jag vet och jag kommer att försöka igen och igen och...så håll tillgodo så länge!

                            

Av Nina Hellberg - 25 november 2010 10:56


Nu har L-kullen flyttat hem till oss och de har funnit sig till rätta, de härjar och busar så det fladdrar i tapeterna, haha! Här är lite blandade bilder på juvelerna och chokladbitarna! Första bilder är det Linn som har kommit ut ur garderoben och blivit en Lennart     haha...det är ju galet men jag har tagit fel på hans kön då ifrån början och tyckte att det var en tjej men ack så fel jag hade, hihi! Det är ju tur att han inte är bokad ännu iaf så jag hinner ända i stamtavlan!

  Här är Larry...en rackarns chokladkis!   Lennart igen...   Linnea är denna tös namn...       Linslusen Lennart   Lasse, brun colourpoint   Här är Lillemor...söta chokladflickan!     Lasse....  

Av Nina Hellberg - 25 november 2010 10:47


Himla -Liv har vuxit till sig  och är vårat lilla chokladbit här hemma! Hon gillar att dricka kaffe med mig på morgonen när de andra fortfarande sussar! Hon är lite liten till växten ännu och jag hoppas att hon blir större och tyngre men hon har ju alltid varit minst.....så men hon har andra kvaliteer så framtiden får utvisa vad som sker i våra avelsplaner. Utställningspremiär blir det iaf i januari!

                

Av Nina Hellberg - 15 november 2010 11:27

Det har strömmat in mail och telefonsamtal ifrån människor som stöttat mig ang det tragiska som hände Ferrare och hela den bissarra "affären",tack för er mänsklighet och förståelse! Vi får se hur allt slutar....


Nu till ngt mkt trevligare   Inca-Nazca som flyttade till Zofia och Rubert(han heter inte Nubert utan Rubert  ) i Polen har vuxit till sig och blivit så fiiin. De skickade nytagna bilder idag och hon är lik sin bror Machu,kolla själva!

              

Thank you for beathyful pictures, Zofia and Rubert!


Här kommer lite bilder på Macchu ifrån utställningen i sept. minns inte om jag visat dom tidigare.......dement ni vet  men visst är dom lika?

          

Av Nina Hellberg - 13 november 2010 20:36

Vilken härlig känsla jag har haft idag, jag är ju lyckligt lottad egentligen och man ska ta vara på nära och kära vilket vi alla glömmer bort i dagens hetsiga, kalla värld  men jag har ju tur som har mina runt om kring mig som stöttar i ur och skur, älskar er- ni är guld värda! Två barn som är friska,glada och är mitt allt, en sambo som är som min andra halva, vi kommer så bra överens, har så kul ihop och har efter allt vi gått igenom tillsammans ,har så mkt gemensamt, vi är så olika men ändå så lika  efter 10 år ifrån och till så känner man varandra väl men ändå överraskar vi varandra med småsaker och uppskattar varandra  och tar varandra precis som vi är! Vår vardag har en guldkant, men visst finns det hinder och motgångar men de är ju till för att lösas och det gör vi!


Jag har en haft en bra dag därför vill jag dela med mig, jag är nöjd med min uppfödning och jag känner att j  obbar åt rätt håll, man har ju mål att sträva

emot och det är ju långsiktiga planer och jag är stolt över våra avkommor som det har gått bra för både inrikes och utrikes på utställningar och för att inte ptata om de mysiga sällskapskissar som vi berikat familjer med   jag blir lika glad varje gång jag får ett mail ifrån en kattungeköpare som berättar om deras vardag med ett mirakel ifrån oss, tack alla som tar hand om mina barnbarn så väl!! Det är så roligt at få följa er i er vardag! Här kommmer bilder ifrån kissar ur Noelles G- kull i deras nya hem...      


Mina kissar som möter mig varje morgon med en kärleksfull svanskram runt benen gör att min morgonsurhet försvinner och man blir varm om hjärtat, det gör livet oxå värt att  leva! Eller som nedan då min kreativa dotter fångar dagens frost med spänning Vackert eller hur?


Vad sägs  om Jinxys enträgna blick vid eftermiddagsfikat? Tiggeri eller kärlek det är frågan det , haha!       


Just nu tar hundarna(läs valparna) mkt av min tid då de är rent ut sagt skitjobbiga nu men det ska vi ändra på så de blir laglydiga medborgare de oxå men var sak har sin tid eller hur? Det är tålamod och träning  som gäller.


Imorgon är det farsdag och då ska vi åka på våra fäders gravar och minnas dom, besöker även min mammas grav samtidigt då mina föräldrar ligger i samma församling....ibland är det tufft då man tänker på att vi "barn", Anderas,Alex och jag är föräldralösa, alldeles för tidigt och våra barn kommer inte att få ha mormor och morfar i sin uppväxt, bli berikad av det många barnbarn blir med mommo och moffa, härliga, minnesvärda händelser som jag själv har...... jag saknar mina föräldrar något så otroligt mkt!. Nåväl vi har ju varanda och det ska vi vara glada över! Hoppas ni tänker på varandra och är rädda om er.....uppskatta den tid vi får tillsammans....


Nu har jag pratat kärlek och sorg länge nog...sov gott!



Av Nina Hellberg - 11 november 2010 17:08

Japp. nu överger man fotfolket  för idag körde jag upp  och fixade det, trots snön som bara vräkte ner igår och jag trodde att DET skulle göra att jag  kuggade mig men vädrets makter var på min sida idag....solen sken och jag med  Nu har jag körkort och det är ju på tiden eller hur? Jag har ju bott i centrum nästan hela mitt liv och har inte var i sådant behov av det men nu när vi bor "på landet" så underlättar det ju vardagen.


Jag var idag och hälsade på L-kullen, de har vuxit sig stora och fina,de blev så trött på mig och jag riktigt såg att de ville att jag skulle försvinna på slutet. Jag fotade och de ville ju inte vara stilla som alla kattungar men jag fick till lite bilder på slutet då de härjat klart  Här är blandade bilder på Larry,Lasse,Lillemor,Linnea och Linn...

                                

Av Nina Hellberg - 9 november 2010 11:00

Denna tjej hämtade vi hos Kevin och Maria i Sthlm 1 vecka innan Lillebror gick ifrån oss, meningen var att vi skulle ha varsin vovve att arbeta med samt att de skulle ha sällskap av varandra såklart   Han var så överlycklig då hon kom hem, han kunde inte sluta pussa och uppvakta henne.De sov tillsammans och var så gulliga ihop! Iaf så tänkte jag visa hur vår "lillstrumpa" ser ut!

Sen var hennes uppfödare Kevin och Maria här som innehar kenneln Tempelhaus, för nån vecka sedan och hälsade på. Trevligt värre och besöket var berikande då de hade Nikki`s enormt snygga pappa med sig, Buster of Nicolas Lion !! Här får ni en bild av honom på vår bakgård   

       

Visst är han en snygging??   Här är en bild på Nikki`s båda föräldrar...Shiva och Buster. Så vackra hundar och jag har haft turen att få en avkomma efter dessa...tack igen Kevin och Maria!


Nikki har fått en kompis för ca 2 veckor sedan...vi kallar denna tonåring Ally fast i tavlan heter hon Angel...energiknippe och kräver sin tid ska ni veta, haha! Hon är vårat yrväder som livar upp hemma,jagar katterna och kolla vad Violet surar här uppe i katträdet!  

   

Tur att vi kan stänga av trappen ner med en grind så katterna kan smita igenom och komma undan då hundarna är på jakthumör.  De tycker ju att valparna bara är jobbiga och luktar konstigt!


Som en del vet så håller jag på att ta körkort så här på gammeldagarna, haha!

Teorin blev avklarad i torsdags och nu på torsdag ska jag köra upp. Lite nervigt är det ju då jag endast kört på skolan och inte ngt privat så det är bara att hålla tummarna gott folk!


Nu ska jag ta en danssväng med draken i källarvåningen men på återseende  

Av Nina Hellberg - 8 november 2010 13:44

    Kina rag n03   Kiara rag a 03     Khan rag n 03     Kizz rag a 03   Kramer rag a 03 som stannar hos oss =)       

Ovido - Quiz & Flashcards