Direktlänk till inlägg 8 november 2010

RO*Elian Rags Ferrare Roche är död!

Av Nina Hellberg - 8 november 2010 12:54

Jag känner att jag måste dela med mig av en annan horribel historia!

Jag blev i sommar erbjuden att köpa en avelshane ifrån Rumänien ifrån en annan svensk uppfödare.....efter ett samtal med en vän så beslutade vi att vi skulle köpa honom och ta varsin kull att bygga vidare på efter hans linjer och han skulle få bo hos en fodervärd som skulle ge honom ett bra,kärleksfullt liv och att han skulle få stanna där resten av sitt liv. Han hade levt i ett förråd och var skygg stackaren, han var rädd och lite svårhanterlig men det hade han inte varit när han kom till denna uppfödare Sverige enl. flera andra vänner som träffade honom när han kom så hans temperament var det inget fel på! Iaf så var det brådskade att hämta honom då andra katter skulle in i det utrymme där uppfödaren förvarade de arma djuren så jag betalade in summan för honom och min vän hämtade honom. Stamtavlan kom på posten efter ett par veckor....inget besiktningsintyg, inget överlåtelseavtal, ingen ägareändring! Hon svarade inte då jag ringde utan skickade ett sms att hon måste regga kull efter honom först. Jaha....det var väl ingen brådska tänkte jag då det skulle dröja innan vi skulle använda honom. Tiden gick och han hade svårt att anpassa sig hos fodervärden, var ilsken emot hennes andra djur men var kelen och go ibland.

För ett tag sedan får min vän ett mail ifrån henne att Ferrare är akut avlivad pga ett stort navelbråck   NAVELBRÅCK? Men hur kan veterinären som intygat "icke navelbråck" på stamtavlan missat detta? Han har ju blivit pappa och inte till bara en kull...gud vet hur många,själv fick jag inget ärligt svar av L--- när jag frågade hur många kullar han haft hos henne och hur många hon har lånat ut honom till, hon sa 3-4 kullar men i efterhand så har jag fått veta att det är betydligt fler, snacka om lögnare!  Stackars kisse, han har haft ont hela tiden antagligen och därför varit grinig....RIP lilla gubben!


 Usch, jag är ju såklart väldigt besviken med ändå inte förvånad då jag känt denna kvinna hela mitt liv och det är pengar som styr hennes liv och saknar samvete och moral! Jag var ju dum som trodde att hon hade ändrat på sig och tagit lärdom av andra misstag och fula saker hon begått...men men..NU har iaf jag lärt mig ngt och vill inte ha ngt med henne att göra alls, synd att hennes barn kommer emelllan bara...de vill jag ju ha nära iaf!


För ett tag sedan kontaktade jag henne och ville ha tillbaka mina pengar för jag ägde ju honom inte då hon inte skrivit över katten på mig och affären blev ju inte gjord! Hon vägrar betala tillbaka och hon hade mage att fråga mig om jag inte hade tecknat ngn livförsäkring på katten! Va??? Jag stod ju inte som ägare ens...hon hade ingen försäkring själv på honom så här står jag nu blåst och bedragen......överväger att göra en polisanmälan för bedrägeri sedan får väl kronofogden ta pengarna av henne för varför ska jag ge en så ond människa tiotusentalskronor för? Hon hotade mig att hon skulle anmäla mig för att vi hade avlivat "hennes" katt utan hennes vetskap då jag ifrågadesatte hur oseriös och okänslig man kan bli egentligen!


Jag vill att andra ska få ta del av denna story för att själva tänka efter före köp , att det verkligen finns oseriösa uppfödare.Tack och lov så han hon slutat med kattuppfödning nu men är ju hundhandlare istället och fler än jag kommer att råka illa ut vid kontakt med denna människa! Man vill ju tro gott om folk men se upp!


Nu orkar jag inte tänka på detta då det har tagit väldigt mkt energi och det är hon definitivt inte värd! Allt det jag skrivit nu står jag för till 100% och jag skäms att jag är släkt med människan!

 
 
Lisa-olsi

Lisa-olsi

8 november 2010 16:50

Människor upphör aldrig att förvåna mig,
stackars misse, han har det bättre nu antagligen.

Så söta kattungar du har, Khan kan du posta hit :)

Ha det gott!
Lisa & Elliot

http://olsi.blogg.se

 
Ingen bild

Lisbeth

10 november 2010 07:51

Ack så hemskt, stackars lilla "gubben" Nu har han det bra men han kunde ju fått det bättre hos dig! Håller med dig ang oseriös, det stämmer till fullo. Man blir så ledsen när man hör detta, tillika bo i ett skjul eller koja, stackars katt, de söker ju så mycket kontakt och kel.
Önskar dig lycka till i fortsättningen!
Kram
Lisbeth

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards