Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Tempelhaus Belise alias Nikki

Av Nina Hellberg - 9 november 2010 11:00

Denna tjej hämtade vi hos Kevin och Maria i Sthlm 1 vecka innan Lillebror gick ifrån oss, meningen var att vi skulle ha varsin vovve att arbeta med samt att de skulle ha sällskap av varandra såklart   Han var så överlycklig då hon kom hem, han kunde inte sluta pussa och uppvakta henne.De sov tillsammans och var så gulliga ihop! Iaf så tänkte jag visa hur vår "lillstrumpa" ser ut!

Sen var hennes uppfödare Kevin och Maria här som innehar kenneln Tempelhaus, för nån vecka sedan och hälsade på. Trevligt värre och besöket var berikande då de hade Nikki`s enormt snygga pappa med sig, Buster of Nicolas Lion !! Här får ni en bild av honom på vår bakgård   

       

Visst är han en snygging??   Här är en bild på Nikki`s båda föräldrar...Shiva och Buster. Så vackra hundar och jag har haft turen att få en avkomma efter dessa...tack igen Kevin och Maria!


Nikki har fått en kompis för ca 2 veckor sedan...vi kallar denna tonåring Ally fast i tavlan heter hon Angel...energiknippe och kräver sin tid ska ni veta, haha! Hon är vårat yrväder som livar upp hemma,jagar katterna och kolla vad Violet surar här uppe i katträdet!  

   

Tur att vi kan stänga av trappen ner med en grind så katterna kan smita igenom och komma undan då hundarna är på jakthumör.  De tycker ju att valparna bara är jobbiga och luktar konstigt!


Som en del vet så håller jag på att ta körkort så här på gammeldagarna, haha!

Teorin blev avklarad i torsdags och nu på torsdag ska jag köra upp. Lite nervigt är det ju då jag endast kört på skolan och inte ngt privat så det är bara att hålla tummarna gott folk!


Nu ska jag ta en danssväng med draken i källarvåningen men på återseende  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards