Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Jag känner mig lycklig som få....

Av Nina Hellberg - 13 november 2010 20:36

Vilken härlig känsla jag har haft idag, jag är ju lyckligt lottad egentligen och man ska ta vara på nära och kära vilket vi alla glömmer bort i dagens hetsiga, kalla värld  men jag har ju tur som har mina runt om kring mig som stöttar i ur och skur, älskar er- ni är guld värda! Två barn som är friska,glada och är mitt allt, en sambo som är som min andra halva, vi kommer så bra överens, har så kul ihop och har efter allt vi gått igenom tillsammans ,har så mkt gemensamt, vi är så olika men ändå så lika  efter 10 år ifrån och till så känner man varandra väl men ändå överraskar vi varandra med småsaker och uppskattar varandra  och tar varandra precis som vi är! Vår vardag har en guldkant, men visst finns det hinder och motgångar men de är ju till för att lösas och det gör vi!


Jag har en haft en bra dag därför vill jag dela med mig, jag är nöjd med min uppfödning och jag känner att j  obbar åt rätt håll, man har ju mål att sträva

emot och det är ju långsiktiga planer och jag är stolt över våra avkommor som det har gått bra för både inrikes och utrikes på utställningar och för att inte ptata om de mysiga sällskapskissar som vi berikat familjer med   jag blir lika glad varje gång jag får ett mail ifrån en kattungeköpare som berättar om deras vardag med ett mirakel ifrån oss, tack alla som tar hand om mina barnbarn så väl!! Det är så roligt at få följa er i er vardag! Här kommmer bilder ifrån kissar ur Noelles G- kull i deras nya hem...      


Mina kissar som möter mig varje morgon med en kärleksfull svanskram runt benen gör att min morgonsurhet försvinner och man blir varm om hjärtat, det gör livet oxå värt att  leva! Eller som nedan då min kreativa dotter fångar dagens frost med spänning Vackert eller hur?


Vad sägs  om Jinxys enträgna blick vid eftermiddagsfikat? Tiggeri eller kärlek det är frågan det , haha!       


Just nu tar hundarna(läs valparna) mkt av min tid då de är rent ut sagt skitjobbiga nu men det ska vi ändra på så de blir laglydiga medborgare de oxå men var sak har sin tid eller hur? Det är tålamod och träning  som gäller.


Imorgon är det farsdag och då ska vi åka på våra fäders gravar och minnas dom, besöker även min mammas grav samtidigt då mina föräldrar ligger i samma församling....ibland är det tufft då man tänker på att vi "barn", Anderas,Alex och jag är föräldralösa, alldeles för tidigt och våra barn kommer inte att få ha mormor och morfar i sin uppväxt, bli berikad av det många barnbarn blir med mommo och moffa, härliga, minnesvärda händelser som jag själv har...... jag saknar mina föräldrar något så otroligt mkt!. Nåväl vi har ju varanda och det ska vi vara glada över! Hoppas ni tänker på varandra och är rädda om er.....uppskatta den tid vi får tillsammans....


Nu har jag pratat kärlek och sorg länge nog...sov gott!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards