Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Stjärnor på is *L*

Av Nina Hellberg - 18 januari 2010 20:41

Idag slutade jag mitt jobb 09.00 och gick hem för att sova några timmar, vilket jag tycker är svårt när det är ljust ute. Ofta får jag en olustkänsla när jag sover på dagen(fast man jobbat natt) det känns som om man är slö och lat, onyttig helt enkelt så nattarbete är egentligen inget för mig!


Man och barn strömmade in på em, mat lagades och läxor lästes. Sen beslöt vi oss för att gå iväg till ishockeyplan för att prova våra kunskaper på isen!

Det gick relativt bra för barnen, de var som bambi på hal is till en början men det gick bättre och bättre,mina skridskor var på tok för små   så jag fick snällt leka i snövallen bredvid istället. Ingen stjärna på is för min del, haha! Mathias och barnen kom och busade i snön de också efter ett tag och det var en skön förkväll! Lagomt kallt och det snöade mjuka flingor  HÄRLIGT!!


Evolon har ju flyttat han också nu  och jag saknar honom så, det gör även Ellie, hon går och ropar efter honom och letar ....det går ju över det vet jag ju men tänk vad trist det är när de små flyttar ändå!Man kan inte ha kvar alla, så är det ju och ibland funderar jag på att lägga ner uppfödningen pga att det är så svårt att släppa dom. Evolon eller Elvis som han heter nu, får det bra hos Paulina och hennes familj och jag är glad att han hamnade där.....Tack för att ni tar hand om honom! Jag önskar både Elvis och Elliot LYCKA TILL i livet!!


Mick, vår bruna colourpoint hane har varit här på dejt    så nu är förhoppningsvis Bell också dräktig!

    


 Kattungar efter dessa föräldrar kommer att få enormt blå ögon och få ett supertemperament!! Spännande  


Nu ska jag tillbringa resten av kvällen i soffan och vila ögonen på rutan, så ni får ha en mysig kväll ni oxå så kanske vi hörs imorgon!

Ta hand om varandra därute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards