Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Katt-tvättardag ; )

Av Nina Hellberg - 24 januari 2010 15:00

Idag har vi badat katter så det har stått härliga till! Först ut blev Ben, han är så otroligt snäll och lugn..jag har aldrig varit med om maken till supertemperament  Bennyboy är änglalik eller ska man kalla honom för en åsna, haha!

Jag schamponerade honom flera ggr sedan fönade jag honom torr och han njöt av behandlingen! Samma procedur gick Noelle och Elvira i genom! Noelle pep och protesterade till en början men hon fann sig i det till slut! Ellie hjärtat mitt, har ju aldrig duschat tidigare så hon tyckte ju att det var lite läskigt med duschen men det gick över förväntan, fönen brydde hon sig inte alls om!

Efter maten ska jag ta och tvaga Chloe och Frallan  

Testade Gromers Goop på Ben`s fettsvans och tycker inte att det gav ett så mkt bättre resultat än de tidigare produkterna som jag provat men ..men......!


Mathias förbarmade sig över barnens önskemål idag om att åka och bada med Thildes klass, de har hyrt Alnöbadet och har familjebad för hela klassens familjer.

Ett roligt inslag för bättre sammanhållning! Jag avstår dock, det är bättre att jag får katterna rena och det tar ju sin tid!


Imorgon kommer ju tidningen hit för det planerade repotaget om vår otroligt populära ras, det ska bli kul!Hoppas katterna visar sina bästa sidor nu då och inte bara ligger och jäser i soffan, haha!


Nej gott folk, nu har jag inte tid att sitta här längre, matlagning väntar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards