Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Utställningen...

Av Nina Hellberg - 25 maj 2010 16:37

Ihelgen var vi på utställning på hemmaplan, det var givande då Chloe(Camilie) tog sitt tredje cert och är nu CHAMPION! Hon gick upp inför NOM på lördag och söndag men är ju så urväxt nu så vi hade inga förväntningar alls på henne! CACIB fick hon på söndagen så nu ska vi ta det lugnt ett tag under sommaren.

Dyrka Midnattsol fick Ex1 båda dagarna och blev även NOM på söndagen.

Dyrka Norrsken gick det för som väntat, en färgändring så klart och då säger reglerna att katten inte fås/kan tas vidare i tävlingen.

Domaren gillade honom väldigt mkt...ps. det gör jag med ; ) Han har kraftigt huvud och stark benstomme, bra längder och tyngd så honom kommer jag ha stor nytta av i mitt avelsarbete! Tack Alexandra m familj för att ni tar hand om honom så väl! De är halvfodervärdar till honom och hon och hennes söta flicka var med i helgen samt min dotter Thilde.


Ellipelli alias småskrot, eller evighetens Elvira fick strålande kritik, hon var mkt lovande och jag är nöjd med att hon fick sitt Ex.1 samt var upp inför NOM.


Jaha, det var den helgen det =)


Kattungarna i F-och G-kullen var i går till farbror doktorn för sin första spruta, lite läskigt var det nog men det gick superbra, ingen av dom blev ledsen och pep utan vips så var det klart...precis som det ska vara!


Igår var det två systrar här med en liten flicka, de blev kära i Gina och Gwenny så de bokade tjejerna och det kändes bra, de kan säkert erbjuda flickorna bra hem!


Idag talade jag med en tidigare kattungeköpare ur A-kullen, Alexander som flyttade till Ljusdal. De var så nöjda med pojken och nu ville de ha en kompis till honom vilket glädjer mig enormt att de vänder sig till mig igen! Alexander var så mysig, en typisk ragdoll =) och det gör mig stolt och känslan man får av allt slit som det verkligen är att ha kullar hemma glöms bort och förvandlas till lycka! Visst är de underbara och så supergulliga, kattungar, men det ligger enormt mkt jobb bakom och det är tidskrävande när man ska spendera mkt tid med dom

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards