Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Ledig dag =)

Av Nina Hellberg - 15 februari 2010 13:03

Helgen har varit arbetsam, jag har jobbat dygnspass och slutade kl 23 igår.

Jag trivs superbra med både personal och brukare så det är "nästan" som att vara hemma, haha! Igår var vi på utflykt till Sidsjön och vi njöt av det fina vädret, flanerade bland de alla utefantaster med skidor och pulkor, fikade i den fotsvettsluktande värmestugan för att vi hittade ingen plats att sitta på ute men det gick strålande det oxå! Alla var så nöjda när vi väl var hemma igen!


Igår var vi i tidningen och det blev ganska bra, de fick väl med en del av det jag berättat och sagt om rasen så det får vi vara nöjda med   men jag var mindre nöjd med bilden på Ben, han såg sååå arg ut på bilden och var inte fin alls tycker jag, hängde med huvudet så hela hans huvud blev felvinklat på ngt vis, nåväl bilden gjorde honom inte alls rättvis iaf!


Idag är det lika fint väder som i helgen då solen hälsade på och det spritter i kroppen på både tvåbenta och fyrbenta här hemma. Katterna känner av att dagarna blir ljusare och de är så lekfulla som små kattungar igen, härligt!

Minus med våren är ju att de börjar fälla ur pälsen men det är bara att städa och se glad ut!


Bell, min gopropp växer om sin mage och jag tycker att den är stor, hon är ju bara i 5-6 veckan , vi får se hur många mirakel som finns därinne   

Jag längtar så efter småkissar igen, att få vara med när de små föds är det underbaraste som finns!!


Bilder kommer inom snar framtid  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards