Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Vilken helg!

Av Nina Hellberg - 19 april 2010 12:17

Nu var det ett tag sedan jag kluddade här så det kan vara på sin plats att förtälja er lite om vad  som hänt här hemma!


I helgen var vi i Umeå på utställning och det gick bättre än jag väntade mig så vi är jättenöjda här hemma! Det blev domarbyte pga askmolnen och de inställda planen men det gick bra!


S*Ninas mirakel Ljuva Camilie tog cert båda dagarna, hon blev Nominerad på lördagen men det var en Sibirisk katt som tog BIS. På söndagen var hon upp för Nom men det var så vackra katter i toppkondition så hon hade inte en chans men vi är såååå nöjda med helgens resultat med tanke på att hon i dagsläget ser ut som en hermelin, haha helt utan krage och svans. Nu vill vi ha ett cert till i ö-vik i maj så är hon Champion sen....


S*Ninas mirakel Dyrka Midnattsol blev Ex.1 och upp för Nom båda dagarna och fick fina lovord, hon behöver mer färg på kroppen för att kunna bedömma var hennes markeringar går. Domaren sa att jag var modig som gav mig in på lilatabby bicolour och hon var ett jättefint resultat med mkt bra typ så lite stolt är man ju!


Kattungarna här hemma växer och frodas, jag spenderar mkt tid med kattungarna och har klippt deras klor för att börja i tid så de vänjer sig! Noelles och Bells kullar har fått tänder och har börjat smaka på fast föda, de har fått en toa också som är väldigt spännande. De smakar på sanden och försöker spotta ut den och de ser så roliga ut med sina grimaser!! De är så ljuvliga så!!


Idag ska jag fota Violets kull och maila bilder till alla intresserade....


Kika in sen så kanske ni finner bilder på de små underverken ; )


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards