Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Nina Hellberg - 31 mars 2010 21:54

Hon är såååå duktig min docka Donna, egentligen skulle jag kalla henne för PRIMADONNA för det är hon verkligen, lite fisförnäm så där.....; )

Hela sju stycken bebisar kom ut ur hennes lilla mage, vilket förvånade mig mycket....jag gissade på max fyra stycken men ack vad fel jag hade!

Kön och vikter måste jag få återkomma med för allt gick så snabbt, hon hann inte med att slicka dom små rena så jag fick assistera henne! Nu kanske jag får min chokladkisse, äntligen!


Nu ska vi vila....sjulingarna,Donna och jag ; )


Puss och kram

Av Nina Hellberg - 31 mars 2010 17:41

Här hemma råder ett lugn, allt går sin gilla gång och kattungarna växer och utvecklas! Bell`s kull är så stora och kraftiga så jag undrar om Mick och Bell har linjer  med Belgian Blue bakom sig, haha! De har fina propotioner så jag kommer troligtvis behålla en RÖD hane ur denna kull  . Namn har blivit en klurig sak för mig att finna ut som passar de små, väldigt svårt då jag vill att de ska passa kissarna och ändå vara lite udda! Nåväl, jag tänkte ju att kattungeköparna ska få bestämma namn själva men jag vill ju utvärdera kullen i så många veckor och de ska ju inte vara namnlösa, det går inte för sig här hemma, haha!


Donna går här hemma och boar in sig, hon stökar och bökar, letar upp mig och ropar om hon inte ser mig så förlossningen är nära. imorgon är hon på dag 64 så jag får väl förbereda mig på en natt med vak.....men det gör inget för de är sååå välkomna mina små miraklen!

Violets slempropp har gått så hon kommer också behöva min kattmorskehjälp snart......ojoj vilken babyboom det blir detta år! Härligt men det blev ju bara så pga att Mick ska kastreras.........här kommer lite bilder på F-kullen...

        

Ovido - Quiz & Flashcards