Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Vilken helg ; )

Av Nina Hellberg - 2 mars 2010 09:41

Ojoj, vilken helg det har varit, rolig,spännande, hektisk och supernervöst!

Vi for på fredagen, Mathias, jag och Frallan,Chole och småskrot(Elvira) vid 12 -tiden på dagen, vi var framme vid 21-22tiden på kvällen pga en massa incidenter som hände med tågen. Usch, vad långt det kändes till Nyköping med dessa uppehåll med strömavbrott och brandlarm, men katterna låg snällt i sina burar och protesterade inte alls, sååå lugna och snälla!


Vi checkade in och gjorde det bekvämt för katterna på hotellrummet, de utforskade den 25kwm stora ytan för att sedan slå sig till ro i sängen, sedan gick vi tvåbenta och åt en massa skräpmat på Max för att sedan stupa i säng.


Morgonen blev tidig för oss, förberedelserna var i full gång vid 6-tiden, käkade frukost(vilket jag blev besviken på...så fattig) duschade och packade ihop katter och utställningspinaler. När allt var klart med burskynken och div saker så började nerverna göra sig påmind, jag insåg helt plötsligt att jag skulle ställa ut mina egenuppfödda katter...oooops   och det bara kryllade av supervackra raggisar runt omkring oss......


Elvira, som är direkt ful nu, så urvuxen med sin långa box och långsmala kropp,

Chloe med sin nästintill obefintliga krage.......och så Frallan(Dyrka Midnattsol) med sina skabböron(vilket är mitt fel då jag var helt i det blå när jag skulle noppa bort de små stråna på hennes örontoppar så jag tog bort föööör mkt!


Näväl, jag tänkte ju på att jag har ju egentligen för höga krav på mig själv och på min uppfödning. Jag trodde på dessa kombinationerna när jag gjorde dom, och på dom som katterna är efter, så jag måste ju stå för mina katter som jag fött upp!


Jag var verkligen nervös när de skulle upp till domarna, men det är nog alla uppfödare och kattägare.......mer eller mindre  


Hur som haver så gick det bra.....forts. följer senare idag med kritiken vi fick på katterna samt en stoooor överaskning så missa inte det!


Ja då börjar vi med S*Ninas mirakel Ljuva Camilie(Chloe) som dömdes på lördagen av Aliosha Romero!

Type/type: Ex strong and muscled,ex form on body and legs

Head/huvud: Ex shape,Ex profile and chin

Eyes/ögon:Ex shape, size and softey nice colour

Ears/öron:Rattle small,well set

Coat/päls: SUPER texture!!

Tail/svans:Ex length

Condition: SUPER condition and presententions!!

General impression/Allmänt intryck:Fantastic qualities!!


Domaren,Raymond.A.Alessandro på söndagen sa så här om Chloe =)

Typ:Ex. propotioner ,stark muskelmassa

Huvud:Ex.form och bredd,bra profil, goda längder,pannövergång i fin utveckling

Ögon: Härlig look, jämn färg,ex. placering

Öron: Ex. placering, ngt små,fin rundad topp

Päls:Ex.kvalitet,väldig fin vitfläck

Svans:GOD längd , vackert buskig

Kondition:EXELLENT strong impression!

Allmänt intryck:Ex. presentation i vennlig(Vet ej vad det betyder) Magnifik katt!

Raymond stod och velade länge och sa att hon mkt väl kunde bli BIS, han sa att det var en fantastisk katt som kommer att gå långt! Jag kunde få jobb hos vilken frisör som helst i Paris, haha!De andra skulle lära av mig hur man fixar pälsen på en showkatt! Det var ju en fin komplemang! Nåväl, vackra vinstrika S*Pax`s Diella knep Ex.1 med mkt små marginaler före min tjej.... Konstigt att han inte sa ngt om den förlorade kragen som Chloe tappat på vägen ; ) men hon var såååå snäll och fin min docka så lite stolt är man ju!! han sa även att han ville se henne senare trots att han inte tog henne till panelen, pratade ngt om en hjärtekatt men de ropade inte upp henne mer så.....det var ju trist =(


S*Ninas mirakel Dyrka Midnattsol.....


 
 
Ingen bild

Jennie

3 mars 2010 11:48

Men Nina, va kul för dig att få så fina ömdömen på katterna dina =) GRATTIS!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards