Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

En fortsättning på förra helgens resultat ; )

Av Nina Hellberg - 6 mars 2010 09:30

Tiden har inte räckt till veckan som gått så därför har jag inte uppdaterat bloggen som jag lovat   men här kommer "Frallans"(Dyrka Midnattsol) resultat och sen bjuder vi på lite bilder ifrån Nyköping!

Lördagens domare var:Aliosha Romero.

Type:EX strong and powerful body in perfect proportions!!

Head:Very strong and rounded muzzle,stong chin,ok profile

Eyes:Medium size,well set,colour developing

Ears:Medium size, well set

Coat:SUPER textures ,EX contrast,nice bicolour pattern

Tail:Ex. length

Condition: Exellente presented!

General impression: Very sweet cat!!


Då på lördagen när han började bedömma Frallan så gick han helt plötsligt iväg med henne till de andra domarna   jag blev oerhört nervös och tänkte-vad är det nu för fel då????? Han kom tillbaka och meddelade mig och publiken att hon är inte blå utan jag har en snygg vältypad LILA bicolour Hur kan det vara möjligt ?? Det måste vara felreggade katter långt bak i stamtavlan så jag har haft en otroligt tur att utfallet blev lila i denna kull!! Jag blev till en början lite ställd, nu kan hon ju inte fortsätta att tävla på den utställningen men domarna skrev under på att hon var lila och jag kunde ställa henne på söndagen som lilatabby iaf..Söndagens domare var Annette Sjödin, jag gillade inte att hon var så tystlåten, kollade i böckerna när hon dömde katterna så det kändes som om hon inte var så van att dömma ragdolls. Hon tog inte Frallan vidare till NOM sa hon pga att hennes vitfläckhet syns så dåligt pga att den var under utveckling 

Men jag såg den och även andra, så denna domare hade inte tillräcklig erfarenhet enligt flera kunniga! Iaf så fick hon en kanonbedömning iaf...


Type:EX.kroppsform och balans,Ex storlek och proportioner!

Huvud: Lovande propotioner+ form. Kinder behöver utvecklas

Ögon:EX. form Färg ok

Öron:Ex. form, lovande placering

Päls: Exellent kvalitet och presentation.Vitfläckighet omöjlig att bedöma idag-detta då maskfärgen fortfarande är under utveckling!

Svans:EX. form,EX. längd och propotioner!

Kondition:EX. kondition och temerament

Allmänt intryck: Lovande liten hona



Hon fick Ex.1

Här kommer bilder på en Lila Fralla och Camilie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards