Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Norris...

Av Nina Hellberg - 6 mars 2010 10:23

Jag fick stjuts ut till Alexandra med familj, där Norris bor på halvfoder, jag var sååå nyfiken på hur han såg ut och jag hade ca 10 minuter på mig att fota honom och undersöka om han också är i den underbara färgen LILA!!


Jag såg omg att han var sååå ljus och fin och han är lila i mina ögon men jag ska dna testa både Frallan och honom så jag vet sä'kert   det vore en sensation om det är så lyckat att jag helt plötsligt har TVÅ VÄLTYPADE LILA avelskatter   då jag strävar efter att utveckla de färgerna på ragdolls!! Då har jag en väldigt bra grund att gå vidare med!! Norris är vältypad och jag tror att den killen kommer att bli stoooor! Jag är så lycklig över att jag sparade honom på halvfoder. Tack snälla ni som tar han om honom så väl!


 Jag har letat och letat i ett par år nu efter fina vältypade lila med intressant stamtavla men jag har uppriktigt sagt inte hittat ngt som jag vill ha, de är inte bra i typerna, för långa boxar, dåliga längder på kropparna, dåliga öronsättningar och inte harmoniska alls så jag har avstått ifrån köp......Jiiiippi, jag går på små rosa moln nu pga att Frallan som är så bra typad och hon kommer ifrån min uppfödning verkligen är lila!!


Jag har anmält mina katter till utställningar nu i vår, Umeå, Ö-vik och Sundsvall så det ska bli skoj att se vad de får för bedömningar. Det är mkt pengar man lägger ut men man måste ju .....


Nu är det bara ca 1- 1½ vecka innan Bell, min vackra docka får sina bebbar!

Hon har en enorm mage och hon sover och gosar mest hela dagarna!

Jag ska väga de tjocksmockar till damer idag så ska jag berätta för er hur mkt var och en har gått upp i vikt.


Noelle har också fått mage men inte lika stor, det kan ju bero på att hon är av en modell större katt =) så det blir inte lika utstickande....


Idag skiner solen och jag med den, trots att jag har jobbat natt. Vi ska nog ta och gå ut i friska luften för ngn barnaktivitet som inkluderar mackor och varm choklad, lite pulkåkning kanske......klä på er och gå ut och njut av våren ni oxå alla vänner!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards