Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Åh dessa ljuvliga små varelser!

Av Nina Hellberg - 22 mars 2010 13:00

  Jag kan inte se mig mätt på Bell`s små underverk! Inatt fick jag gå upp 2 ggr för att kolla att alla fick sin del i mjölkbaren, vilket de inte fick men jag agerade domare och avstyrde slagsmålen med de små minitassarna som de så flitigt viftar med, haha! Till slut var det så lugnt och fridfullt, alla tuttade och smaskade så där som bara dygnsgamla kattungar kan  man blir alldeles varm av kärlek till de små. Jag hoppas verkligen att jag aldrig blir "van" och ta dessa små liven för given och slutar känna denna ömhet för de små som jag gör  när de föds!


Denna gång är det svårt att se könen på de små men jag tror att det bara är pojkar i kullen men är osäker på en bebis som kan vara en tjej!Färgerna tror jag är, 2 röda eller creme och 2 bruna, en av dessa gossar kommer jag nog att sätta ut med halvfodervärdsavtal, dvs man betalar halva kattungen och jag har viss avelsrätt en begränsad tid. Om ett par veckor ser vi om det finns någon snygg modell(casanova) som vi kan nyttja till våra brudar


Jag har faktiskt tagit mig för att putsa fönster här hemma, såååå duktig så!

Beställa gardintyger står på nästa rad på min "att göra lista". Ja just nu ska jag ta och dela upp de stora Tacopajer som jag gjorde häromkvällen, de måste in i frysen bums så vi kanske hörs senare!


Lev väl gott folk!

        

 
 
Ann-Britt

Ann-Britt

22 mars 2010 13:36

Men, så underbara. Det var någon som sa att jag skulle skaffa mig ragdoll och jag förstår nu varför. Vi har två bondkatter och en korsning skogskatt/perser. Men nästa kisse får nog bli en ragdoll...

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alexandra

22 mars 2010 18:04

Gud vad söta dom är =)
Norris blev väldigt fin på bilderna!!=)
Har varit och kollat in schampo och balsam till han idag,nu måste jag ju börja träna och bada han mm inför utställningen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards