Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Vi väntar på Noelle`s mirakel ; )

Av Nina Hellberg - 24 mars 2010 21:03

Imorgon är Noelle, min bruna bicolourdam inne på dag 63. Hon är inte så rund så jag gissar på 3-4 bebisar, det räcker gott och väl till en förstföderska   hon ska ju  ta hand om kattungarna på bästa sätt så det skulle bli bäst med en normalstor kull! Noelle har ju varit en "gudmor" till de andra katternas ungar, hon tvättar och pysslar om dom som om de vore hennes egna så jag tror att hon kommer att bli en underbar mamma   Jag jobbar dygn så jag vet en person som bara håller tummar och tår nu att hon inte ska föda inatt, hihi! Jag har ju instruerat honom så gott det går och han har pluggat hårt på info ang kattförlossningar så det kommer han fixa galant, telefonen bredvid och jag har a`jour ifall det skulle sätta igång samt så finns det ju veterinärer som kan sin sak ifall något skulle gå snett vilket jag inte tror,  han blir en bra vikarierande kattmorska om hon väljer att föda inatt! Jag löser av Mathias imorgonbitti och jag hoppas också att hon kniper igen tills jag kommer hem....vill ju inte missa en sådan underbar upplevelse som en förlossning innebär. Det är så spännande och intressant! Det kanske är något för mig, ja...jag kanske ska ta och läsa till barnmorska?? Jag har ju gått och funderat på att läsa vidare men har inte riktigt vetat "vad jag vill bli när jag blir stor" hii!

Har jag en sådan stor läslust att sitta 5 år till i skolbänken? Det tål att funderas på men visst skulle det vara underbart att få välkomna nya varelser till världen  


Bells små raringar växer och frodas i bolådan, deras mamma är så duktig och tar hand om dom exemplariskt, jag är så stolt över hennes färdigheter trots att hon inte hann med någon föräldrakurs innan de anlände, hihi!

Kattungarnas pappa är ju inte lika engagerad och har inte ens träffat sina småttingar, typiskt karlar va? Ja just ja, han var ju och dejtade flera tjejer efter varann så han är ju inte den trogna idealet precis  ....jag hörde ryktas om att de andra också är dräktiga , tur att de inte vet om varandra alla tjejer då de bor kollektivt och delar husrum, haha! Vilket svartsjukedrama det skulle bli då.... Att han inte tar sitt ansvar utan lägger över allt på mammorna. Det är ju faktiskt år 2010 nu och man tycker att karlarna ska ha värderat barn och familjeliv på ett annat sätt än förr då det bara var så att frun skulle ta hand om barn och hem och herrn i huset arbetade och drog in penningarna. Idag är vi kvinnor självförsörjande men iofs så är ju Bell arbetslös nu så......men han kunde väl iaf hälsa på och röka en cigarr för att fira sina 4-lingar, uppvakta den nyblivna mamman med en blomma! Oj vad jag svamlar nu, haha!


Imorgon ska jag ta och fota de små, om Bell tillåter det förstås, hon är väldigt rädd om bebisarna och vill helst inte att jag väger dom och pysslar på.....jag ska försöka iaf så håll utkik gott folk!


Thilde, min dotter är genomförkyld och har varit hemma här i veckan, hon hostar på nätterna så jag tror att väggarna har fått svininfluensan...hoppas hon kryar på sig snart  


Sov gott alla !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:29

  En brun padda de 3 första bilderna      Den röda gossen...   En brun bic...tabby?   Rödingen igen,bild 1,2,3 neråt        En brun bic. tabbygosse!          ...

Av Nina Hellberg - 17 februari 2011 13:18

Först ut är lillen som bara vägde 64 gram, han som blev bortknuffad av de andra korvarna, som jag stödmatade och låg nätterna igenom med på bröstet för att värma hans lilla kropp  Nu är Noddy uppe i normalvikt men ser lite späd ut pga lite päls, han...

Av Nina Hellberg - 24 januari 2011 11:17

     Jaha, då var denna helg över,den var givande och intressant men stressig... Jobbade och var funktionär som sjukvårdsansvarig, det hände en del men det tänker jag inte gå in på här =) Lördagens resultat: S*Ninas mirakel Inca-Machu Picch...

Av Nina Hellberg - 9 januari 2011 23:39

lördagen den 27 november får jag ett samtal ifrån min syster Alexandra....vår kusin Robert är död! Va???????????????????????????????????????????????????????????   Hela min värld rasar och jag fungerar inte längre som jag borde, vilken förlust, vi...

Av Nina Hellberg - 29 november 2010 08:11

Här kommer lite nya bilder på k-miraklen, de är så roliga och busiga nu, och man får skratta lite mitt i allt elände.....de lyser upp tillvaron med sina personligheter! Kramer som förmodligen kommer att stanna i uppfödningen är en rackarns pälsmonste...

Ovido - Quiz & Flashcards